2016. február 13., szombat

Zöldséges csicseriborsó

Az utóbbi időben nem kívántam a húst, ezért kicsit lazítottam a saját étrendemen, így került terítékre a csicseriborsó. Igyekeztem a benne található lektinek (hőkezelés), fitátok (áztatás) és poliszacharidok (probiotikus kezelés) nagy részét semlegesíteni, így egy egészen jól emészthető, meglepően finom ételt kaptam. Jó nagy adag zöldséggel társítottam, nyam!


Hozzávalók:

Két marék 24 órát áztatott, Ella kuktában főtt csicseriborsó
2 szál sárgarépa
1 közepes fej brokkoli
2 szál póréhagyma
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
Kókuszzsír
Só, bors
Házi paradicsompüré

Elkészítés:

A sárgarépát és a brokkolit előzőleg megpároljuk (én Ella kuktában tettem ezt 8, illetve 2 perces programon). A vöröshagymát vékonyra vágjuk, a póréhagymát felszeleteljük, majd megdinszteljük őket a zsíron. Hozzáadjuk a párolt zöldségeket és a csicseriborsót, felöntjük a házi paradicsomlével, ha szükséges, sózzuk és borsozzuk, és belekeverjük a lereszelt fokhagymát. Kevergetjük pár percet, és már készen is van. Paszternákpürével ettem, amely meglepően jó párosításnak bizonyult!

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése